Hardlopen met Aftershokz Aeropex headphones – waarom is me dit zo goed bevallen?
Een tijd geleden kreeg ik vanuit Aftershokz de vraag of ik de Aeropex wilde uitproberen. Ik had er wel eens van gehoord maar kende het verder niet heel goed en had het ook nog nooit geprobeerd. Dus ik was zeker benieuwd!
Lees hieronder hoe ik hardlopen met de Aeropex headphones van Aftershokz ervaren heb en wat mij opviel:

Music on world on.
Music on, world off. Dat is zo’n beetje wat ik bereik als ik hardloop met ‘gewone’ headphones op. Ik loop heel regelmatig in en om de binnenstad van Alkmaar. Veel verkeer en veel drukte; niet heel handig in combinatie met muziek. Met de Aeropex had ik daar geen last meer van. De bone conduction zorgt er namelijk voor dat je naast muziek ook gewoon omgevingsgeluiden hoort. Op die manier ben je dus niet helemaal off world maar krijg je ook nog iets mee van je omgeving. Ik vond dat in het begin wel even wennen trouwens, want ik had nog nooit eerder ervaren hoe het is om muziek én omgevingsgeluiden tegelijkertijd te horen. Een hond die blaft en tegelijkertijd muziek luisteren kan in het begin wat verwarrend zijn (huh, wat hoor ik nou door die muziek heen?!), maar voor mij wende het eigenlijk best snel! Het was voor het eerst dat ik niet bij iedere weg die ik overstak mijn volume drastisch omlaag gooide of mijn muziek uitzette. Ik loop sinds ik de Aeropex gebruik veel vaker met muziek op.

Blijven ze goed zitten?
Wat mij verder opviel is dat de headphones goed blijven zitten tijdens het hardlopen. Dat, en dat zullen mede hardlopers waarschijnlijk met me eens zijn, is écht niet altijd vanzelfsprekend bij headphones.. De Aeropex blijven goed achter je oren ‘klemmen’ als het ware, waardoor je je geen zorgen hoeft te maken dat ze uit vallen. Super fijn dus.

Hoe zit dat met de batterijduur?
De batterijduur van de Aeropex is maar liefst 8 uur en dat is zo’n luxe! Ik heb in het verleden heel wat keren misgegrepen wanneer ik spontaan zin had in een hardlooprondje en ik tot de conclusie kwam dat mijn headphones alweer leeg waren. Met de Aeropex is dit probleem opgelost, want als je ‘m een tijdje niet oplaadt is de kans heel groot dat hij niet leeg is. Ook wanneer je lange afstanden loopt is dit natuurlijk heel fijn. Een batterijduur van 8 uur is helemaal top!

Muziek tijdens races?
Tot voor kort had ik eigenlijk nooit een wedstrijd met muziek gelopen, omdat ik het altijd zo heerlijk vind om die sfeer tijdens de wedstrijd mee te maken. Maar omdat dat met de Aeropex beide kan, besloot ik het tijdens de Halve Marathon van Amsterdam voor het eerst te proberen. Conclusie? Voortaan loop ik met de Aeropex headphones op! Ik kreeg nog genoeg mee van de ambiance tijdens de wedstrijd en had tegelijkertijd 2 uur en 3 minuten lang m’n eigen muziek. Heerlijk!

Kerstactie!
Wil je meer weten over de headphones van Aftershokz? Stuur me dan gerust een mailtje of laat een reactie achter op mij blog of Instagram (@finau.running). En what’s more? Als je de Aeropex headphones ook wilt aanschaffen is er nu een leuke kerstactie waarbij je tot wel 30% kunt besparen. Check het Instagramkanaal van @Aftershokznl voor meer informatie. Thank me later! 🙂