Ik ben echt dol op vakanties en weekendjes weg. Omdat we pasin oktober weer op (lange verre) vakantie gaan en ik gewoon echt niet zo langkon wachten besloten we deze zomer aan aantal leuke (korte) tripjes te plannen met de auto. Uiteindelijk vond ik via travelbird een leuke aanbieding. Een combinatie van hotel en een bezoekje aan pretpark phantasialand! Ideaal voor een weekendje weg. Daarbij was ik in dat weekend jarig, ideaal cadeautje dus.

Dag 1 We reden verkeerd
We vertrokken vrijdag 29/06 rond een uurtje 5, dit zodat we allebei geen vrije dag op hoefden te nemen en het echt een extraweekendje boven op onze vakantie was. Eerst stop was ergens onderweg iets eten. Plan was om naar Mcdonalds te gaan (lekker snacken, daar hadden we allebei echt zin in), maar Mcdonalds hebben we niet gered; rond half 7 hadden we zo’n trek dat toen we langs een La Place reden, we besloten dat dit een goed alternatief was.
Na drie en een halfuur rijdengaf mijn Google Maps aan dat we er waren. We waren er inderdaad . Bij het park. Waar we dus zaterdag heen zouden gaan.
‘Zit dat hotel soms in het park?’ vroeg Steef. ‘Want we zijn er’. Ik checkte het adres en kwam tot de conclusie dat ik, het adres van Phantasialand had ingetypt in plaats van het adres van het hotel. Echt typisch me, zo warrig als ik soms kan zijn. Konden we nog een halfuur doorrijden.. goed begin van de vakantie dus.

Dag 2 it’s my birthday!
Na alle verjaardagswensen beantwoord te hebben genoten we van een heerlijk ontbijtje (zat ook bij de aanbieding in begrepen, yeah). En na het ontbijt doken we de auto in, die ondanks dat het nog maar half 11 was al snikheet was, omdat ie al een aantal uur in de volle zon gestaan had.. Leve de airco!
Eenmaal bij het Phantasialand aangekomen bleek dat 2018 nog niet zo geland was. Om te parkeren moest je 5 euro betalen en dat kon alleen contant. Toen de dame bij de parkeertent een pin pas zag begon ze meteen hevig met haar hoofd te schudden en druk te gebaren dat we moesten omkeren. ONLY CASH! ‘Waar kunnen we pinnen dan?’ vroeg ik . ‘Not here’ was het antwoord. En dat was het. Ze gebaarde dat we direct weg moesten rijden want we hielden de andere auto’s op en er begon een file te ontstaan.
Yep er zaten dus niks anders op dan ergens gaan zoeken naar een pin automaat. En die vonden we in het dorp, 4 km verderop. Uiteindelijk bleek dat je ook nergens in het park kon betalen met pin dus het was maar goed dat we met wat contant geld het park in gingen.
Phantasialand is een aanrader! Het deed me een beetje aan de Efteling denken.

Dag 3 Keulen
Om het weekend ook nog enigszins sportief bezig te zijn (en de mac van de vorige avond te compenseren), zijn we die zondagochtend gaan hardlopen.
Toen we na het ontbijt in onze hardloopkleding de trappen afliepen bleken we zowaar een attractie te zijn. Sporten kwam blijkbaar niet vaak voor. Iemand stak zelfs zijn duim op en een oudere Duitse man keek ons met grote ogen aan.
Na het hardlopen besloten we richting Keulen te gaan.

Hoewel we zin hadden om te shoppen ging dat helaas niet door omdat de winkels in Keulen op zondag dicht zijn.
In de Nederland shoppen was een optie, maar ik vond het ook wel lekker om lekker door Keulen te struinen en lekker te lunchen op het beroemde Domplein. Bovendien kwamen we op het idee om op de terugweg langs Roermond (Designer Outlet) te rijden, dat min of meer op de route lag. In Keulen hebben we uiteindelijk inderdaad lekker geluncht en hebben we daarna een museum (NSDOK genaamd) bezocht over de nazi tijd in de Keulen. Gevestigd in een oude Gestapo gevangenis. Huiveringwekkend hoe goed alles nog intact was, maar ook zeker indrukwekkend en de moeite waard om te bezoeken. Bij het museum kregen we een deja vu van de vorige dag. Het bleek namelijk dat je ook hier niet kon pinnen. En ook was er geen pin automaat in de buurt.. Resultaat: we hebben een 20 minuten gezocht naar een pinautomaat en moest daarna nog een 20 minuten terug lopen.. note to self: altijd cash op zak hebben tijdens een tripje in Duitsland.

Wat was het een geslaagd weekendje! Ik kan het iedereen die een weekendje weg wil zeker aanraden:). Het is niet al te ver rijden (vanaf Alkmaar ongeveer 3,5 uur) en daarnaast was het een aantrekkelijke aanbieding via travelbird.